Novinky
České drobné podnikatele nejvíce trápí vedlejší náklady práce, další dluhy nechtějí
S přerušením provozu, výpadkem příjmů či ztrátou objednávek bojovala v poslední době většina tuzemských živnostníků a malých podnikatelů. Živnostníci nyní volají především po odpuštění odvodů a snížení daňového zatížení. Vyplývá to z průzkumu Slavia pojišťovny, který provedla výzkumná agentura NMS Market Research.
Polovina všech podnikatelů (44 %) a živnostníků (51 %) s ročním obratem do jednoho milionu korun považuje za účinné řešení zmírnění jejich rizik odpuštění odvodů, které jasně vévodí jejich požadavkům. Naopak drtivá většina nevidí jako vhodné východisko odložení splátek, to by uvítala pouze 4 % z nich a u státem garantovaných půjček dokonce pouze jen dva ze sta. V průzkumu provedeném výzkumnou agenturou NMS Market Research pro Slavia pojišťovnu se tedy projevila velká finanční odpovědnost českých podnikatelů, jelikož další zadlužení pro ně rozhodně nepřináší efektivní řešení.
Lepším sdílením rizik například s pojišťovnou lze zmírnit některé dopady koronavirové krize. Takové tvrzení uvedl v průzkumu každý čtvrtý respondent, častěji v něm pak vidí východisko drobní živnostníci s ročním obratem do milionu korun (28 %). Ze zkušenosti Slavia pojišťovny pak vyplývá zejména fakt, že motorem úvah řady podnikatelů je cena a jednoduchost pojištění. Vítají možnost souběhu více činností na jedné smlouvě a krytí rizik, které se jich skutečně týkají. Ta jsou v oblasti služeb jiná než u výroby zboží. Krytí jen relevantních rizik zajisté ve výsledku pojištění v řadě případů zlevní.
„Pandemie koronaviru samozřejmě modeluje také nabídku produktů pojišťoven. My jsme například naše pojištění pro drobné podnikatele Živnostník vybavili několika nepostradatelnými službami. Možnost sjednání online je dnes jistě nezbytností. Navíc jsme ale přidali také třeba IT asistenční službu, která je ve svém rozsahu a podobě na trhu zcela ojedinělá a ulehčí činnost řadě podnikatelů,“ dodává Ladislav Bělina, produktový ředitel Slavia pojišťovny.
Průzkum pro Slavia pojišťovnu provedla v březnu výzkumná agentura NMS Market Research. Zkoumala přitom vzorek 200 podnikatelů z Českého národního panelu. Polovina zkoumaných podnikatelů vykazovala obrat do 1 milionu korun ročně a polovina nad 1 milion korun.